Welcome to my blog..Feel free to drop ur comments and please don't forget to be my follower..ok ^__^ thank you so much!!

Tuesday 3 April 2012

Jatuh Cinta Sebagai Orang Ketiga

Jatuh cinta bukan sesuatu yang boleh dirancang atau dihalang. Inilah soal hati. Persoalan hati merupakan satu perkara yang tidak mampu dizahirkan dengan kata-kata tapi ia dapat dijelaskan walaupun hanya dengan pandangan mata ataupun perlakuan seseorang. Sekali pun, kata-kata menidakkan perasaan yang lahir,tapi perlakuan dan pandangan mata tetap gagal untuk berkata tidak.
Pertemuan dan perpisahan yang tercipta mampu terpaut kukuh di setiap ingatan individu walaupun ianya cukup pahit untuk dikenang.


Sesungguhnya,perasaan itu bukanlah sesuatu yang dapat ditentukan sendiri. Datang dan hilangnya perasaan itu secara tiba-tiba dan mungkin pernah di antara kita yang tertarik dengan seseorang yang telah dimiliki. Percayalah bahawa tiada seorang pun yang bercita-cita untuk memegang watak 'orang ketiga' dalam sebuah kisah cinta. Kita yang mengejar kebahagiaan inilah yang sebenarnya melanggar adat percintaan seperti itu hingga sanggup menjadi watak sampingan atau pihak ketiga ataupun watak antagonis yang menjadi perosak hubungan semata-mata mahu mengecapi kebahagiaan untuk diri sendiri. Terjadilah satu jenayah dalam sebuah kisah cinta..Sudahlah... Bangunlah wahai hati. Bayangkanlah suatu masa, di saat kita menjadi pasangan kepada seseorang yang kita cintai, pastinya kita barharap agar hubungan itu terpelihara dan berkekalan daripada gangguan pihak lain.. dan bagaimana pula perasaan jika kita  berhadapan dengan pihak ketiga dalam kisah hati kita sendiri? Cukup menyakitkan ...!


Belajarlah untuk bersyukur dan bersabarlah. Percayalah bahawa Tuhan telah menciptakan seseorang untuk kita yang pastinya lebih sempurna untuk kisah cinta kita sendiri pada masa yang akan datang. Jangan terlalu ghairah mengejar cinta hingga sanggup merosakkan impian pasangan lain.

Berdoalah seikhlas hati dan yakin,,,,,
Jika dia jodohku, maka dekatkanlah hatiku dan hatinya dengan berkatMu dalam ikatan yang Engkau redhai, namun jika sememangnya dia bukanlah untukku, maka tutupkanlah hatiku agar tidak mencintai dia dan jauhkanlah aku daripada hidupnya. Berikanlah aku kekuatan dan kebahagiaan sebagaimana Engkau membahagiakan dia dan pasangannya. Kurniakanlah aku pasangan yang lebih baik yang sentiasa mengingatkan aku kepadaMu dan jauh daripada kemungkaranMu. Sesungguhnya hanya padaMu aku berserah..

Sesungguhnya,kita akan memilih madu walaupun perlu berhadapan dengan sarang tebuan, untuk mencalit madunya biarpun sedikit daripada menggilis batang tebu untuk mendapat perahan yang banyak tetapi manisnya tidak semanis madu...

:: Terima Kasih Sahabat  ^__^ ::
..askzhye..

6 comments:

Fiyaz amora said...

emm... pernah.. dan byk buruk dr baiknya

Faeza Dot Me said...

^_^ soal hati.. susah utk dhalang..tp b'usaha utk mgelak,tu yg pnting..

Anonymous said...

btul tu..berdoa supaya xtsalah pilihan..

Giancarlo said...

felice giornata...ciao

Giancarlo said...

L'amore è bello solo se è libero!! felice giornata...ciao

OUTBOUND DI MALANG said...

nice post :)
ditunggu kunjungan baliknya yaah ,

My PoPuLaR POsTs