Welcome to my blog..Feel free to drop ur comments and please don't forget to be my follower..ok ^__^ thank you so much!!

Sunday 14 August 2011

Harapan Yang Tidak Kesampaian


Sebuah mitos tentang seorang sahabat,teman wanita & tentang dirinya....
 

Seorang lelaki bercadang untuk memperkenalkan bakal teman hidupnya dengan seorang kawan terbaiknya. Keakraban mereka berdua ibarat hubungan antara adik dan abang memandangkan mereka telah membesar bersama-sama dan berkawan sejak kecil lagi. Apa lagi perkara-perkara seperti ini,sememangnya perkara yang tetap menjadi perkongsian antara mereka berdua..Apabila lelaki itu menyuarakan cadangan kepada kawan karibnya itu,tanpa banyak soal, kawannya itu pun bersetuju dan meminta agar lelaki tadi menetapkan tarikh untuk mengaturkan pertemuan mereka bertiga..kerana terlupa untuk berterima kasih,sebelum tidur lelaki tadi menghantar teks ringkas ke telefon bimbit kawannya itu..ringkas & ikhlas..


Akhirnya,tarikh yang ditetapkan telah pun tiba. Seperti yang dijanjikan, lelaki tadi datang untuk membawa kawan karibnya itu pergi bersama-samanya. Namun kawannya enggan & berkemungkinan dia akan datang lewat sedikit kerana ada perkara yang perlu dibereskan terlebih dahulu. Dan kawannya tetap berjanji akan hadir seperti yang mereka telah rancangkan. Lelaki itu pun berlalu dengan keretanya dengan perasaan yang agak kecewa.

Seorang perempuan sedang memandu sambil melihat jam yang tertera di skrin telefon bimbitnya. Ya Allah, aku terlewat setengah jam.. Kerana sibuk menguruskan butik, dia hampir terlupa akan temujanjinya pada hari ini..risau kerana mungkin teman lelakinya itu akan berkecil hati dan beranggapan seolah-olah dia tidak begitu menghargai hari yang ditetapkan. Akibat terlalu memikirkan tentang teman lelakinya yang mungkin sedang menunggu, pemanduannya menjadi kurang cekap dan berlaku kemalangan yang mana keretanya telah melanggar seorang perempuan berambut pendek yang baru sahaja keluar dari sebuah bank dan hendak melintas jalan.

Sudah 35minit berlalu dari masa yang telah dijanjikan,namun kelibat teman wanita atau kawan karibnya masih belum kelihatan.
Dia masih sabar menunggu kerana dia yakin kawan karibnya tetap akan datang, begitu juga dengan teman wanitanya itu..SMS yang diterimanya 5minit lalu sudah cukup memberinya keyakinan bahawa mereka tetap akan datang..

SMS drpd teman wanitanya
SMS terakhir daripada kawan karibnya

dibacanya SMS itu berulang kali sambil tersenyum...ya, mereka pasti akan datang...

Saat itu, kawan karibnya sedang terbaring kaku di jalan raya & dikerumuni oleh orang ramai. Terasa seluruh anggota badannya menjadi kebas dan tidak berdaya untuk bergerak. Suara orang ramai semakin sayup kedengaran dan akhirnya semakin bisu. Terasa alam menjadi sunyi. Pandangan matanya bertambah kabur & semakin gelap. Bunyi objek kuat yang menghentam tubuhnya sebentar tadi bagaikan bius untuknya melelapkan mata buat selama-lamanya. Telefon bimbit akhirnya terlerai dari genggaman..

konklusinya....
Lelaki tadi akan terus menunggu sehinggalah dia mendapat panggilan daripada mana-mana hospital atau sesiapa pun yang berkaitan untuk memaklumkan keadaan kawan karib dan teman wanitanya itu... mungkin juga kini, dia masih menunggu & terus menunggu ...

++tamat sebuah mitos++
' We know it's love when all we want is that person to be happy even if we're not part of their happiness '
Terima kasih 
:: wassalam ::

ini hasil karya ~askzhye~ semata2..watak yg ada hnya sekadar watak...xda bkaitan @ menyentuh mana-mana pihak..andai kata ada prsamaan, itu hanyalah 1 kebetulan shja ^_^
 


11 comments:

Unknown said...

ish2.. naaaa..
kasian tu lelaki bha..
dua2 yg dia tunggu nda dtg...
sedih eh..

Faeza Dot Me said...

tu laa...Ksian kn..
pelik jg tb2 buat crta sdih ni,rncang buat crta len tp crta sdih pla yg jd...adeh~

virgo19 said...

huhu kesiannya...gf n besfren nda dtg ni...:(

MummyAyu said...

terharu...

senyumSOYA said...

betul.. sedang mendoakan yang terbaik utk seseorg skang.. ^^"

Apple said...

aduhai.. sadis...

My Name is Mar said...

Ceriota ni sangat bagus..
BTW, agak keliru..
Kawan dia tu pompuan gak eh?
Answer kat shoutbox wa eh..
Thanx..

Anonymous said...

this story really get through me..isk3..

suke ea wat org rase cam nak nangis?..XD

Unknown said...

sedihnye post ni... ='')

MerLe said...

emmmm...sedih citer...

Lorraine Irene said...

huhuhu sad ending....

My PoPuLaR POsTs