Welcome to my blog..Feel free to drop ur comments and please don't forget to be my follower..ok ^__^ thank you so much!!

Sunday 30 October 2011

Harga Sebuah Kesetiaan


Berkasih sayang itu fitrah manusia yang dikurniakan perasaan dan naluri.
Bahagianya jika perasaan itu dikukuhkan dengan sebuah ikatan perkahwinan.
Itulah harapan yang terindah bagi setiap pasangan.....
Tapi harapan itu juga boleh menjadi sebuah perkara yang menyakitkan.
Terutamanya bila perasaan itu dikhianati atau harapan itu hanya sebuah ilusi yang tidak mungkin tercapai sampai bila-bila pun.

Beruntungnya dia apabila dikurniakan seorang yang setia. Pertahanan untuk sebuah kubu cinta ialah kesetiaan. Ada orang yang sanggup dilukakan hatinya berkali-kali semata-mata untuk kekal setia pada yang yang satu. Kekuatan sebuah hubungan bukanlah terletak pada tempoh percintaan tetapi pada kejujuran dan kesetiaan pasangan itu. Kesetiaan ini merangkumi banyak perkara. Kesetiaan mengajar kita untuk menerima seseorang itu seadanya. Terima kekurangan si dia walaupun dia mungkin bukan seperti yang kita impikan kerana kelemahan dan kekurangan itu boleh diubah dengan kasih sayang. Di situ jugalah lahirnya sebuah keikhlasan.

Suatu hari nanti, jika ada di antara kita yang dikhianati, janganlah sekali-kali mengulangi pengkhianatan itu pada orang lain. Percayalah bahawa dia yang tidak setia itulah orang yang rugi kerana melepaskan seseorang yang setia. Jangan bersedih untuk sebuah perpisahan. Percayalah bahawa Tuhan menyelamatkan kita untuk sebuah hubungan baru yang lebih bahagia.

Ceriakan hari dengan harapan baru. Binalah impian yang baru. Andai anda mendapati si dia tidak setia, jangan ragu-ragu untuk undur diri. Pilihlah jalan yang baru, jangan teruskan perjalanan yang anda sendiri tidak sanggup lalui. Jika anda tahu dia bukan setia pada anda, jangan minta dia untuk setia. Anda perlu tahu bahawa dia setia kerana dirinya bukan kerana satu permintaan atau syarat.

.........Ingatlah .....
'Senyuman itu adalah senjata berharga untuk seseorang yang sedang bersedih kerana itulah petanda bahawa dia seorang yang tabah - askzhye'

4 comments:

Dewi Batrishya said...

Great sharing~
Wise words... ^^
I really enjoyed reading it..
May we find the right person for us. ;)

Atie said...

nice entri... simple tapi bermakna... :D

Misya Mialen said...

apapun jadinya hidup, teruskan saja dan yakin yg semua aturannya sdh disusun cantik-cantik oleh Tuhan.;D

aizadalias said...

=)

My PoPuLaR POsTs